Την Κυριακή μετά την λειτουργία στους ιερούς ναούς, μοιράστηκε ενα τετρασελιδο φυλλάδιο με τίτλο : "Προς το Λαό"Στο τετρασέλιδο φυλλάδιο αναφέρεται: «Η χώρα μας φαίνεται να μην είναι πλέον ελεύθερη, αλλά να διοικείται επί της ουσίας από τους δανειστές μας».
Σε άλλο σημείο επισημαίνεται: «Είναι αλήθεια ότι αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας είναι πρωτόγνωρο και συνταρακτικό. Μαζί με την πνευματική, κοινωνική και οικονομική κρίση συμβαδίζει και η πάσης φύσεως ανατροπή. Πρόκειται για προσπάθεια εκρίζωσης και εκθεμελίωσης πολλών παραδεδομένων, τα οποία ως τώρα θεωρούνταν αυτονόητα για τη ζωή του τόπου μας... Τα μέτρα αυτά τα απαιτούν οι δανειστές μας. Δηλώνουμε δηλαδή ότι είμαστε μια χώρα υπό κατοχή και εκτελούμε εντολές των κυρίαρχων-δανειστών μας... Όλες αυτές τις παθογένειες της κοινωνίας και της οικονομίας, που σήμερα επιχειρούμε με βίαιο τρόπο να αλλάξουμε, γιατί δεν τις αλλάξαμε στην ώρα τους; Γιατί έπρεπε να φθάσουμε ως εδώ; Τα πρόσωπα στην πολιτική σκηνή του τόπου μας είναι, εδώ και δεκαετίες, τα ίδια».
Πιο οξεία είναι η κριτική εναντίον των πολιτικών προσώπων σε άλλο σημείο του κειμένου: «Πώς τότε υπολόγιζαν το πολιτικό κόστος, γνωρίζοντας ότι οδηγούν τη χώρα στην καταστροφή και σήμερα αισθάνονται ασφαλείς, γιατί ενεργούν ως εντολοδόχοι; Σήμερα γίνονται ριζικές ανατροπές για τις οποίες άλλοτε θα αναστατωνόταν όλη η Ελλάδα και σήμερα επιβάλλονται χωρίς σχεδόν αντιδράσεις...».
Η κριτική στους πολιτικούς συνεχίζεται και σε άλλα σημεία: «Μια ηγεσία που δεν μπόρεσε να σταθεί υπεύθυνα απέναντι στο λαό, που δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε να μιλήσει τη γλώσσα της αλήθειας, που πρόβαλε λαθεμένα πρότυπα, που καλλιέργησε τις πελατειακές σχέσεις, μόνο και μόνο γιατί είχε ως στόχο την κατοχή και τη νομή της εξουσίας».
Ο συντάκτης του κειμένου πάντως, αναφέρεται και στις ευθύνες των πολιτών λέγοντας: «Μια ηγεσία που στην πράξη αποδεικνύεται ότι ουσιαστικά υπονόμευσε τα πραγματικά συμφέροντα της χώρας και του λαού. Και από την άλλη πλευρά, ένας λαός, εμείς, που λειτουργήσαμε ανεύθυνα παραδοθήκαμε στην ευμάρεια, στον εύκολο πλουτισμό και στην καλοπέραση, επιδοθήκαμε στο εύκολο κέρδος και στην εξαπάτηση. Δεν προβληματιστήκαμε για την αλήθεια των πραγμάτων».
Ασκεί όμως και αυτοκριτική για τους εκκλησιαστικούς ταγούς, λέγοντας ότι: «Ξέρουμε ότι κάποιες φορές σας πικράναμε, σας σκανδαλίσαμε ίσως. Δεν αντιδράσαμε άμεσα και καίρια σε συμπεριφορές που σας πλήγωσαν».
Σε άλλο σημείο επισημαίνεται: «Είναι αλήθεια ότι αυτό που συμβαίνει στην πατρίδα μας είναι πρωτόγνωρο και συνταρακτικό. Μαζί με την πνευματική, κοινωνική και οικονομική κρίση συμβαδίζει και η πάσης φύσεως ανατροπή. Πρόκειται για προσπάθεια εκρίζωσης και εκθεμελίωσης πολλών παραδεδομένων, τα οποία ως τώρα θεωρούνταν αυτονόητα για τη ζωή του τόπου μας... Τα μέτρα αυτά τα απαιτούν οι δανειστές μας. Δηλώνουμε δηλαδή ότι είμαστε μια χώρα υπό κατοχή και εκτελούμε εντολές των κυρίαρχων-δανειστών μας... Όλες αυτές τις παθογένειες της κοινωνίας και της οικονομίας, που σήμερα επιχειρούμε με βίαιο τρόπο να αλλάξουμε, γιατί δεν τις αλλάξαμε στην ώρα τους; Γιατί έπρεπε να φθάσουμε ως εδώ; Τα πρόσωπα στην πολιτική σκηνή του τόπου μας είναι, εδώ και δεκαετίες, τα ίδια».
Πιο οξεία είναι η κριτική εναντίον των πολιτικών προσώπων σε άλλο σημείο του κειμένου: «Πώς τότε υπολόγιζαν το πολιτικό κόστος, γνωρίζοντας ότι οδηγούν τη χώρα στην καταστροφή και σήμερα αισθάνονται ασφαλείς, γιατί ενεργούν ως εντολοδόχοι; Σήμερα γίνονται ριζικές ανατροπές για τις οποίες άλλοτε θα αναστατωνόταν όλη η Ελλάδα και σήμερα επιβάλλονται χωρίς σχεδόν αντιδράσεις...».
Η κριτική στους πολιτικούς συνεχίζεται και σε άλλα σημεία: «Μια ηγεσία που δεν μπόρεσε να σταθεί υπεύθυνα απέναντι στο λαό, που δεν μπόρεσε ή δεν ήθελε να μιλήσει τη γλώσσα της αλήθειας, που πρόβαλε λαθεμένα πρότυπα, που καλλιέργησε τις πελατειακές σχέσεις, μόνο και μόνο γιατί είχε ως στόχο την κατοχή και τη νομή της εξουσίας».
Ο συντάκτης του κειμένου πάντως, αναφέρεται και στις ευθύνες των πολιτών λέγοντας: «Μια ηγεσία που στην πράξη αποδεικνύεται ότι ουσιαστικά υπονόμευσε τα πραγματικά συμφέροντα της χώρας και του λαού. Και από την άλλη πλευρά, ένας λαός, εμείς, που λειτουργήσαμε ανεύθυνα παραδοθήκαμε στην ευμάρεια, στον εύκολο πλουτισμό και στην καλοπέραση, επιδοθήκαμε στο εύκολο κέρδος και στην εξαπάτηση. Δεν προβληματιστήκαμε για την αλήθεια των πραγμάτων».
Ασκεί όμως και αυτοκριτική για τους εκκλησιαστικούς ταγούς, λέγοντας ότι: «Ξέρουμε ότι κάποιες φορές σας πικράναμε, σας σκανδαλίσαμε ίσως. Δεν αντιδράσαμε άμεσα και καίρια σε συμπεριφορές που σας πλήγωσαν».
Το εν λόγο φυλλάδιο, έχει προκαλέσει πολλές αντιδράσεις απο πολιτικούς αλλά και διαφωνούντες απο την Εκκλησία.
Δεν είναι πολιτική παρέµβαση. Είναι ένα κείµενο αγωνίας». Ετσι χαρακτηρίζουν οι περισσότεροι µητροπολίτες το «σκληρό» κείµενο της Εκκλησίας για την οικονοµική κρίση και την - πέραν πάσηςεκκλησιαστικής λειτουργίας - κριτική προς τους πολιτικούς, το οποίο µοιράστηκε την περασµένη Κυριακή στους ιερούς ναούς, προκαλώντας οργισµένες αντιδράσεις από την πλευρά της κυβέρνησης.
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Γιώργου Πεταλωτή, που είπε ότι το κείµενο – στο οποίο γίνεται λόγος για Ελλάδα υπό «κατοχή» – έχει ελάχιστη σχέση µε την πραγµατικότητα.«Το να έχουµεµια Εκκλησία που κατανοεί τα προβλήµατα είναι σηµαντικό, αλλά πρέπει να έχουµε και µια Εκκλησία που να βλέπειτα προστάγµατα των καιρών», ανέφερε χαρακτηριστικά. Σκληρές δηλώσεις για το ίδιο θέµα έκανε και µια σειρά βουλευτών της συµπολίτευσης, ενώ στελέχη της Ν.∆., όπως ο Γερ. Γιακουµάτος, επικρότησαν την «ιερή» παρέµβαση µε το επιχείρηµα ότι θυµίζει την εποχή Χριστόδουλου!
Ωστόσο, ορισµένοι ιεράρχες διατυπώνουν σοβαρές ενστάσεις – σηµειώνουν ότι το κείµενο δεν αναγνώστηκε και δεν εγκρίθηκε από την Ιεραρχία και ότι θα µπορούσε να έχει γραφτεί διαφορετικά,ώστε να µην οξύνει τα πνεύµατα.
Το κείµενο περιείχεφράσεις καθαρά πολιτικής παρέµβασης, όπως ότι «η χώρα µας φαίνεται να µην είναι πλέον ελεύθερη, αλλά να διοικείται επί της ουσίας από τους δανειστές µας», ότι «είµαστε µια χώρα υπό κατοχή και εκτελούµε εντολές των κυριάρχων - δανειστών µας».Σε αρκετά σηµεία µάλιστα οι συντάκτεςτου κειµένου εξαπέλυαν «ιερά βέλη» στουςπολιτικούς, οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως «εντολοδόχοι».
Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Γιώργου Πεταλωτή, που είπε ότι το κείµενο – στο οποίο γίνεται λόγος για Ελλάδα υπό «κατοχή» – έχει ελάχιστη σχέση µε την πραγµατικότητα.«Το να έχουµεµια Εκκλησία που κατανοεί τα προβλήµατα είναι σηµαντικό, αλλά πρέπει να έχουµε και µια Εκκλησία που να βλέπειτα προστάγµατα των καιρών», ανέφερε χαρακτηριστικά. Σκληρές δηλώσεις για το ίδιο θέµα έκανε και µια σειρά βουλευτών της συµπολίτευσης, ενώ στελέχη της Ν.∆., όπως ο Γερ. Γιακουµάτος, επικρότησαν την «ιερή» παρέµβαση µε το επιχείρηµα ότι θυµίζει την εποχή Χριστόδουλου!
Ωστόσο, ορισµένοι ιεράρχες διατυπώνουν σοβαρές ενστάσεις – σηµειώνουν ότι το κείµενο δεν αναγνώστηκε και δεν εγκρίθηκε από την Ιεραρχία και ότι θα µπορούσε να έχει γραφτεί διαφορετικά,ώστε να µην οξύνει τα πνεύµατα.
Το κείµενο περιείχεφράσεις καθαρά πολιτικής παρέµβασης, όπως ότι «η χώρα µας φαίνεται να µην είναι πλέον ελεύθερη, αλλά να διοικείται επί της ουσίας από τους δανειστές µας», ότι «είµαστε µια χώρα υπό κατοχή και εκτελούµε εντολές των κυριάρχων - δανειστών µας».Σε αρκετά σηµεία µάλιστα οι συντάκτεςτου κειµένου εξαπέλυαν «ιερά βέλη» στουςπολιτικούς, οι οποίοι χαρακτηρίζονται ως «εντολοδόχοι».
«Κάνει πολιτική»
Εκκλησιαστικές πηγές τόνιζαν χθες στα «ΝΕΑ» πως το φυλλάδιο «Προς τον ΛΑΟ» µε το κείµενο που τιτλοφορείται «Η Εκκλησία απέναντι στη σύγχρονη κρίση» δεν εκδόθηκε τυχαία, αλλά υποστήριζαν ότι το θέµα δεν επελέγη «επειδή η Εκκλησία επιθυµεί να κάνει πολιτική».Οπως διευκρίνιζαν, η ∆ιαρκής Ιερά Σύνοδος, µε πρωτοβουλία των «σκληρών» της Ιεραρχίας, είχε αποφασίσει από το περασµένο καλοκαίρι να συζητήσει το θέµα της οικονοµικής και κοινωνικής κρίσης στις συνεδριάσεις του Οκτωβρίου (5-8/10).
Οι εισηγήσειςείχαν ανατεθεί στους ΜητροπολίτεςΣισανίουΠαύλο και ∆ηµητριάδος Ιγνάτιο.Στη συνέχειαη Ιεραρχία αποφάσισε να ενηµερωθεί ο λαός µε ένα κείµενο.Το κείµενο άρχισε σιγά σιγά να συντάσσεται και τελικώς είδε το φως της δηµοσιότητας την περασµένη εβδοµάδα. Οσο για το περιεχόµενο, οι ίδιες πηγές ανέφεραν στα «ΝΕΑ» ότι «τοµεγαλύτερο µέρος του είναι ουσιαστικά όσα είχε πει στην εισήγησή του ο Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης και το υπόλοιπο κοµµάτια από την εισήγηση του Μητροπολίτη ∆ηµητριάδος».
Ενδεικτικό είναι επίσηςότι χθες ο Μητροπολίτης ∆ηµητριάδοςυποστήριξε τις παραπάνω θέσεις µιλώντας στον τηλεοπτικό σταθµό Αnt1.
Οσο για το έντονο ύφος του κειµένου, ο κ. Ιγνάτιος είπεπως, αν υπάρχει, είναι «ακριβώς για να συνειδητοποιήσουµε όλοι τις ευθύνες µας».
Σηµειώνεται ότι στο παρελθόν ανάλογα φυλλάδια (Προς τον ΛΑΟ) έχει εκδώσειη Εκκλησία και για άλλα θέµατα, όπως η εκκλησιαστική περιουσία και οι ταυτότητες. Σύµφωνα µε πληροφορίες, ο κ. Ιερώνυµος ήταν ενήµερος για το κείµενο. Οµως, όπως σχολίαζαν χθες µητροπολίτες,εφόσον η σύνταξη του κειµένου ήταν απόφαση της Ιεραρχίας, ο κ. Ιερώνυµος, που έχει ως πάγια αρχή την τήρηση της συνοδικότητας, δεν θέλησε να διαχωρίσει τη θέση του.
Ενστάσεις µητροπολιτών
Η σκληρή φρασεολογίαπου περιείχε το κείµενο της Εκκλησίας για την οικονοµική κρίση – πολλοί τη χαρακτήρισαν πολιτική παρέµβαση – προκάλεσε διαµαρτυρίες και εντός της Ιεραρχίας.
Μητροπολίτης ανέφερε στα «ΝΕΑ» ότι µπορεί να αποφασίστηκε νασυνταχθεί ένα κείµενο, αλλά «ποιος τοενέκρινε;». Θέλοντας να δείξει µάλιστα ότιη φρασεολογία που χρησιµοποιήθηκε δηµιούργησε αντιδράσεις, ανέφερεπως στο εν λόγω κείµενο δεν συνέβη ό,τι µε το ανακοινωθέν της Ιεραρχίας για την κρίση στις8 Οκτωβρίου.
«Εκείνο το ανακοινωθέν διαβάστηκε στη Σύνοδο και µάλιστα αλλάξαµε πολλές φορές φράσεις και λέξεις. Τότε προσέξαµε τις διατυπώσεις και τη γλώσσα του επίσηµου ανακοινωθέντος».
πηγή: τα νεα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου