Εως 4.000 ευρώ αναμένεται να είναι το όφελος για τους υποψήφιους αγοραστές ενός μεσαίου οικογενειακού αυτοκινήτου από τις μειώσεις των φόρων που σχεδιάζει η κυβέρνηση. Ειδικότερα στο μεγαλύτερο κομμάτι της ελληνικής αγοράς, τη δημοφιλή κατηγορία των αυτοκινήτων από 1.400-1.800 κ.εκ. η μείωση των τιμών θα κυμανθεί από 400 ευρώ έως 4.000 ευρώ!
Μικρότερο θα είναι το όφελος στα αυτοκίνητα πόλης (900-1.400 κ. εκ.) και υπολογίζεται από 100 ευρώ έως 400 ευρώ, ενώ σημαντικές αναμένονται και οι μειώσεις για τα ΙΧ άνω των 2.000 κ. εκ., όπου οι τιμές θα πέσουν τουλάχιστον 5.000 ευρώ.
Πρόταση
Η κυβέρνηση θα προτείνει το τέλος ταξινόμησης (5% έως 50%) που επιβάλλεται σήμερα στην εργοστασιακή τιμή των ΙΧ (αθροιστικά με ΦΠΑ 23%) να μειωθεί κλιμακωτά σε ένα ποσοστό 10% για τα μικρά ΙΧ και 50% για τα μεγαλύτερα και να ισχύσει για αυτοκίνητα έως τα 2.000 κ. εκ., που αποτελούν και το μεγαλύτερο «κομμάτι» της αγοράς (90%).
Το μειωμένο τέλος ταξινόμησης, αλλά και η αύξηση από τα 15.000 ευρώ στα 20.000 ευρώ της εργοστασιακής αξίας στα αυτοκίνητα, που υπόκεινται σε φόρο πολυτελείας, θα κάνει πιο δελεαστικές τις τιμές των αυτοκινήτων κυρίως στη δημοφιλή κατηγορία των 1.400-1.800 κ. εκ., καθώς σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας το όφελος θα ξεκινά από τα 400 ευρώ και σε κάποιες περιπτώσεις θα ξεπερνά και τα 4.000 ευρώ!
ΦΟΡΟΣ ΠΟΛΥΤΕΛΕΙΑΣ
Δεν θα επιβαρύνονται τα ΙΧ με αξία έως 20.000 €
Μαζί με την τροπολογία της μείωσης των Τελών Ταξινόμησης θα κατατεθεί και η αλλαγή των συντελεστών στον Φόρο Πολυτελείας. Ειδικότερα εξετάζεται η αύξηση των εργοστασιακών τιμών στα καινούργια ΙΧ και στις τρεις κλίμακες, οι οποίες αναμένεται να διαμορφωθούν από €15.000 - €20.000 σε €20.000 - €25.000 για την πρώτη κατηγορία στην οποία επιβάλλεται φόρος πολυτελείας 10%. Στη δεύτερη κατηγορία, όπου ο φόρος πολυτελείας κυμαίνεται στο 30%, οι εργοστασιακές αξίες από €20.001 - €28.000 αναμένεται να διαμορφωθούν σε €25.001 - €35.000. Στην τρίτη κατηγορία, όπου ο φόρος πολυτελείας είναι στο 40%, οι εργοστασιακές αξίες διαμορφώνονται από €28.001 ευρώ και άνω σε €35.001 και άνω. Τα ΙΧ με εργοστασιακή αξία έως €20.000 δεν θα επιβαρύνονται πλέον με φόρο πολυτελείας. Είναι προφανές ότι η αλλαγή των εργοστασιακών αξιών στον φόρο πολυτελείας αναμένεται να τονώσει και την αγορά χρονομίσθωσης (leasing), που είναι ο πλέον ενδεδειγμένος τρόπος χρήσης ενός εταιρικού αυτοκινήτου. Το μειωμένο κόστος των μισθωμάτων θα δώσει μια ανάσα στις επιχειρήσεις...
Το νέο καθεστώς
Διπλό όφελος ακόμα και για τα μεγάλου κυβισμού
Η υπερφορολόγηση έχει εκτινάξει τις τιμές των αυτοκινήτων στα ύψη, ειδικά όσων η εργοστασιακή αξία υπερβαίνει τα 15.000 ευρώ
Αυτή η δραματική κατάσταση, στην οποία έχει περιέλθει η αγορά, δεν είναι μόνο αποτέλεσμα της οικονομικής κρίσης, αλλά και της υπερφορολόγησης που έχει εκτινάξει τις τιμές των αυτοκινήτων στα ύψη, ειδικά όσων η εργοστασιακή αξία υπερβαίνει τα 15.000 ευρώ και επιβαρύνονται και με φόρο πολυτελείας 10 έως 40%.
Ειδικότερα, οι καταβληθέντες φόροι για ένα ΙΧ στα 1.600 κ. εκ. και με εργοστασιακή αξία 15.001 ευρώ ανέρχονται στο 53% αυτής, ενώ στα 2.000 κ. εκ. φτάνει στο 93%!
Η κυβέρνηση, βλέποντας ότι η υπερφορολόγηση δεν αποδίδει έσοδα στο κράτος αλλά λειτουργεί αντίστροφα, έχει λάβει την απόφαση της μείωσης του τέλους ταξινόμησης, αλλά και της αύξησης των εργοστασιακών αξιών που υπόκεινται σε φόρο πολυτελείας.
Το όφελος για τον αγοραστή ενός αυτοκινήτου θα είναι διπλό, καθώς εκτός από το μειωμένο τέλος ταξινόμησης θα πρέπει να συμπεριλάβουμε και την απαλλαγή των πολυτελών αυτοκινήτων της μικρομεσαίας/μεσαίας κατηγορίας (από 1.400-1.800 κ. εκ. και με λιανική τιμή από 23.000-28.000 ευρώ) από την επιβάρυνση του 10%.
Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας τα οφέλη που θα προκύψουν από το μειωμένο τέλος ταξινόμησης θα είναι περίπου 100 ευρώ για τα ΙΧ με κυβισμό έως 900 κ. εκ., από 200-400 ευρώ για τα 901-1.400 κ. εκ., 400-900 ευρώ για τα 1.400-1.600 κ. εκ., 1.000-2.000 ευρώ για τα 1.600-1.800 κ. εκ. και από 2.000 έως και 5.000 ευρώ σε κάποιες περιπτώσεις (ακριβά δίλιτρα) για κυβισμούς από 1.800-2.000 κ. εκ.
Αν στα παραπάνω προσθέσουμε και τα οφέλη από την απαλλαγή του φόρου πολυτελείας των μικρομεσαίων και μεσαίων ΙΧ (μικρά πολυτελή οικογενειακά και οικογενειακά με κυβισμό από 1.400 έως 2.000 κ. εκ.), τότε οι υποψήφιοι αγοραστές αυτοκινήτου θα πρέπει να τρίβουν τα χέρια τους.
Εκεί ανανέμονται μειώσεις των τιμών από 3.000-10.000 ευρώ!
ΕΥΡΩΠΗ
Απουσιάζει ή είναι χαμηλό το τέλος ταξινόμησης
Κάθε καινούργιο αυτοκίνητο που εισάγεται στη χώρα μας, εκτός από τον ΦΠΑ (23%), επιβαρύνεται και με το Ειδικό Τέλος Ταξινόμησης (από 5-50%), αλλά και με φόρο πολυτελείας (εργοστασιακή αξία άνω των 15.000 ευρώ). Η επιβολή αυτών των φόρων κάνουν την ελληνική αγορά ίσως την πιο αυστηρή σε φορολόγηση στην Ευρώπη, ενώ αξίζει να τονιστεί ότι στις καλές εποχές, όταν οι ταξινομήσεις κυμαίνονταν από 250.000 - 300.000 ετησίως, τα έσοδα από τους φόρους για το κράτος ήταν από 1,6-2,0 δισ. ευρώ!
Με εξαίρεση τον ΦΠΑ που ισχύει με διαφοροποιημένο συντελεστή στις χώρες της Ευρώπης, το τέλος ταξινόμησης απουσιάζει από τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία, τη Γαλλία που είναι και οι μεγαλύτερες ευρωπαϊκές αγορές ή είναι πολύ χαμηλό, μόλις στο 1% για αυτοκίνητα άνω των 2.000 κυβικών εκατοστών, όπως στην Ιταλία.
Οι ρύποι
Σε κάποιες περιπτώσεις εξαρτάται από τις εκπομπές ρύπων του αυτοκινήτου όπως στην Ισπανία, την Πορτογαλία και τη Ρουμανία, αλλά σε καμία περίπτωση δεν φθάνει στα δυσθεώρητα ύψη της Ελλάδας. Αν τώρα αναρωτιέστε γιατί η Ελλάδα έχει πιο φθηνά αυτοκίνητα ειδικά στις μικρές κατηγορίες, η απάντηση έχει να κάνει με την πολιτική των εκπτώσεων στις εργοστασιακές τιμές που επιλέγουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες, ειδικά σε χώρες με υψηλή φορολόγηση προκειμένου
Πηγή: NISSAN BEKATOROS
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου